W związku z licznymi telefonami i e-mailami od byłych pracowników „Bezpieczny List" Sp. z o.o. dotyczącymi udzielenia pomocy w zakresie odzyskania niezaspokojonych świadczeń pracowniczych informujemy:
Wojewódzki Urząd Pracy ustalił datę niewypłacalności „Bezpieczny List" Sp. z o.o. w Chlebni jako faktyczne zaprzestanie działalności w rozumieniu art. 8a ustawy o ochronie roszczeń pracowniczych (…) na dzień 9 października 2016 r., co umożliwiło określenie uprawnień do wypłaty zaległych świadczeń pracowniczych.
Aby nadać bieg sprawie niezbędne jest złożenie przez każdego pracownika indywidualnie wniosku do Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie, którego wzór jest dostępny na stronie WUP: https://generator.mpips.gov.pl/wnioski_i_wykazy/wniosek_indywidualny.
Wniosek składa się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach wraz z załącznikami, czyli:
- oświadczenie z danymi identyfikacyjnymi zawierające dane niezbędne do zgłoszenia do ZUS i US w przypadku dokonywania wypłaty – załącznik dostępny na stronie również pod linkiem wraz z wnioskami;
- uwierzytelnioną kopię świadectwa pracy dla osób zatrudnionych w ramach umowy o pracę (uwierzytelnienia dokonuje notariusz lub pełnomocnik w sprawie będący radcą prawnym czy adwokatem – wówczas należy dołączyć również stosowne pełnomocnictwo do reprezentowania w sprawie);
- umowa zlecenia (w przypadku osób wykonujących pracę w ramach tych umów) wraz z dokumentem potwierdzającym obowiązek podlegania ubezpieczeniu społecznemu z tytułu wykonywanej pracy tj. zaświadczenie ZUS lub wystawione rachunki za wykonana pracę;
- dokument potwierdzający niewypłacone świadczenia tj: zaświadczenie od pracodawcy lub odpis prawomocnego orzeczenia sądu.
Wniosek taki należy złożyć także w przypadku braku dokumentu potwierdzającego niewypłacone świadczenia. Pracodawca wystawia bowiem potwierdzenie należności na wezwanie Urzędu.
Część świadczeń pracowniczych dla osób, które już złożyły wnioski, została potwierdzona przez pracodawcę i obecnie trwa weryfikacja danych z dokumentami źródłowymi dostarczonymi przez wnioskodawców.
Każda sprawa jest rozpatrywana indywidualnie, a czas rozpatrzenia jest uzależniony od kompletności i prawidłowości wypełnienia wniosku. Wnioski są rozpatrywane według kolejności zgłoszeń w terminach przewidzianych w przepisach k.p.a., a o etapie danej sprawy, brakach formalnych w poszczególnych wnioskach oraz o sposobie i terminie rozpatrzenia sprawy informujemy każdego zainteresowanego pisemnie.
UWAGA O wysokościach kwot potwierdzonych przez pracodawcę nie informujemy telefonicznie ani e-mailem z uwagi na ochronę danych wrażliwych.