Wydział Projektów Własnych

Głównymi zadaniami Wydziału Projektów Własnych jest przygotowanie wniosków o dofinansowanie projektów własnych Urzędu oraz realizacja projektów własnych w trybie niekonkurencyjnym w ramach wdrażanego Działania FEMA.06.03 – Nowowoczesne, regionalne służby zatrudnienia – Wsparcie PSZ w świadczeniu usług w ramach sieci EURES oraz Działania FEMA.06.05 – Wsparcie dla pracodawców i pracowników – Przystosowanie pracowników i przedsiębiorców do zmian.
Realizowane projekty w sposób  szczególny uwzględniają sytuację na mazowieckim rynku pracy oraz kierunki rozwoju województwa mazowieckiego.
 
Ważnym zadaniem Wydziału jest prowadzenie działań informacyjno-promocyjnych związanych z realizacją projektów własnych, przy współpracy z Wydziałem Informacji i Promocji. Działania te mają na celu zrekrutowanie odbiorców wsparcia oferowanego w ramach realizowanych projektów własnych.
Wydział służy również pomocą uczestnikom projektów  w wyborze odpowiedniej usługi rozwojowej oraz dodatkowo gromadzi dane o tych uczestnikach.  
 
W kompetencji Wydziału Projektów Własnych jest również ogłaszanie naborów wniosków o dofinansowanie usług szkoleniowych w ramach realizowanych projektów i przeprowadzanie ich oceny, sporządzanie i zawieranie umów o dofinansowanie z odbiorcami wsparcia oraz przygotowanie planu finansowego dotyczącego realizowanych projektów oraz sprawozdań z wykonania planu finansowego.
 
Wydział Projektów Własnych weryfikuje także dokumenty finansowe związane z realizacją projektów własnych, sporządza plany kontroli dotyczące dofinansowania usług szkoleniowych w obszarze adaptacyjności przedsiębiorstw i przeprowadza kontrole.

Informacje o publikacji dokumentu