Collegium Civitas Centrum Karier Collegium Civitas

Otwieramy wirtualne drzwi i budujemy model kliencki, czyli rok pandemii w Centrum Karier Collegium Civitas

W ostatnim roku akademickim 2020/2021, pomimo problemów gospodarczych, które miały niebagatelny wpływ na rynek pracy, pandemia paradoksalnie przyspieszyła rozwój naszego Centrum Karier. Nie tylko zmusiła nas do szukania nowych rozwiązań i generowania nowego typu usług, ale też podniosła kreatywność pracowników oraz zmotywowała do zdobywania nowych kompetencji. Po tym okresie wiemy, że
  • Praca hybrydowa i zdalna to modele, które pozostaną z nami na dłużej
  • Technologie cyfrowe okazały się bardziej pomocne i przyjazne niż mogły się wydawać
  • Zainteresowanie konsultacjami z doradcą zawodowym i psychologiem wciąż wzrasta
  • Znajomość zasad w rekrutacji on-line i pracy zdalnej jest kluczową umiejętnością już przy wchodzeniu na rynek pracy
Praca zdalna i kontakt zdalny ze studentami on-line to największa zmiana w funkcjonowaniu Centrum Karier Collegium Civitas. Po doświadczeniach z okresu pandemii widzimy, że oba te elementy stały się naszą codziennością. Zakończony rok akademicki 2020/2021 oprócz pewnych niedogodności, jak konieczność zachowania w pewnym zakresie dokumentów w formie papierowej, pokazał nam jak wygodna może być dla obu stron zdalna komunikacja. Nie tylko mail, ale też Teams, Facebook oraz telefon komórkowy przypisany do każdego z pracowników Centrum Karier pozwoliły nam na ciągłe utrzymywanie kontaktu ze studentami. Paradoksalnie zwiększyło to dostępność czasową pracowników dla studentów i absolwentów. Umiejętne połączenie technologii cyfrowych z umiejętnościami komunikacyjnymi, stworzyło przestrzeń na zbudowanie silniejszych relacji. Zindywidualizowaliśmy też jeszcze bardziej podejście do spraw zgłaszanych do Centrum Karier.* Dążymy do tego aby żaden mail nie pozostał bez odpowiedzi. Telefony komórkowe, które otrzymaliśmy na doposażenie każdego stanowiska pracy (niezależnie czy stacjonarnie czy w home office) ułatwiają znacznie dbanie i utrzymywanie relacji ze studentami. U podstaw zmian leżało założenie, że studenci są klientami wewnętrznymi korzystającymi z usług naszego biura. Można śmiało powiedzieć, że zbudowaliśmy model prokliencki nie tylko w obsłudze pracodawców, ale przede wszystkim w obsłudze studentów.
Zaobserwowaliśmy, że pomimo początkowych problemów z zapewnieniem płynności w działaniu firm pracodawcy powrócili do realizacji programów stażowych i praktyk wakacyjnych. Większość z ofert zakładała zdalną formę wdrożenia i pracy. Tutaj w wielu przypadkach profil kompetencyjny naszych studentów pozwalał na taką formę zatrudnienia. Również my jako Centrum Karier nawiązywaliśmy współpracę, spotykaliśmy się i podpisywaliśmy umowy o współpracy zdalnie. Nieliczne spotkania stacjonarne zaowocowały dodatkowymi aktywnościami jak chociażby spotkanie z Unią Polskich Przedsiębiorców. Na tej bazie wdrożyliśmy też katalog usług wspierających budowanie employer brandingu, promocji i rekrutacji dla pracodawców.**
Zapotrzebowanie na nowe usługi, jak pomoc psychologiczna, pomoc doradcy zawodowego i dostęp do wyselekcjonowanych ofert pracy, staży i praktyk przerosło nasze oczekiwania. W ostatnim roku studenci skorzystali z prawie 300 konsultacji psychologicznych, a doradca zawodowy przeprowadził 150 spotkań doradczych z planowania kariery. Wszystkie spotkania odbyły się zdalnie. Taka forma spotkań umożliwiła skorzystanie ze wsparcia również studentom na kwarantannie, czy studentom z zagranicy,*** którzy opuścili Polskę ze względu na pandemię.
Czas ograniczeń w pracy stacjonarnej był impulsem dla pracowników do szybkiego uzupełnienia lub wręcz opanowania od podstaw narzędzi informatycznych. Dodatkowo bardzo szybko nabywaliśmy wiedzę z zakresu zmian na rynku pracy, ponieważ pracodawcy oczekiwali od studentów sprawności i kompetencji w pracy zdalnej, już na praktykach. Przygotowanie do zdalnego procesu rekrutacji, nie tylko rozmowy rekrutacyjnej, ale też zdalnych Assessment Centre było kompetencyjnym wyzwaniem zarówno dla studentów jak i dla pracowników Centrum Karier.
W nadchodzącym roku akademickim czekają nas kolejne wyzwania. Uruchamiamy Welcome Center, zaczynamy program UE Career Ambassador i mamy nadzieję, że pobijemy rekord uczestnictwa aktywności naszych studentów w spotkaniach warsztatowych i eventach z pracodawcami.**** Trzymajcie za nas kciuki.
 
Dobrosława Choryńska-Chudy
Kierownik Centrum Karier
Collegium Civitas
tel. 789 009 564
dobroslawa.chorynska-chudy@civitas.edu.pl
 
* Obszary działań Centrum Karier Collegium Civitas
** Przykładowe usługi dla pracodawców
*** Na naszym FB opublikowaliśmy prawie pół tysiąca wyselekcjonowanych ofert pracy, staży i praktyk zgodnych z kierunkami studiów na Collegium Civitas.
**** W Collegium Civitas studiują osoby z 68 krajów na całym świecie.
***** W roku akademickim 2020/2021 w spotkaniach i eventach organizowanych przez Centrum Karier wzięło udział ponad 500 studentów z Polski i zza granicy.
nnk.article.gallery.image-alt  - D. Choryńska-Chudy JPG .jpg&imagePreview=1
nnk.article.gallery.image-alt  - D. Choryńska-Chudy JPG .jpg&imagePreview=1 nnk.article.gallery.image-alt  - D.Choryńska-Chudy Spotkanie z Unią Polskich Przedsiębiorców.jpg&imagePreview=1 nnk.article.gallery.image-alt  - Mapa_krajow (studenci 2021).jpg&imagePreview=1

nnk.asset.publisher.attachments

logo_centrum_karier
logo_centrum_karier .pdf 767 KB
Centrum Karier CC_Oferta współpracy dla pracodawców short 07
Centrum Karier CC_Oferta współpracy dla pracodawców short 07.pdf 687 KB
Obszary działań i aktywności Centrum Karier_07
Obszary działań i aktywności Centrum Karier_07.pdf 753 KB

nnk.asset.publisher.info.header