Celem kampanii jest zwiększenie świadomości na temat usług sieci EURES wśród młodych absolwentów, studentów oraz ich pracodawców.
Komisja Europejska (KE) przyznała, że pandemia COVID-19 pozbawiła młodych ludzi wielu możliwości, a wysokie wskaźniki bezrobocia wśród tej grupy nadal świadczą o tym, że jest to wyzwanie dla państw członkowskich. W związku z tym KE zobowiązała się wesprzeć młodych ludzi, a nadrzędnym celem jest wspieranie ich rozwoju.
Aktywność zawodowa młodych ludzi w Polsce pozostaje niska, co w znacznej mierze wynika z kontynuacji przez nich kształcenia. Współczynnik aktywności zawodowej osób w wieku 15-29 lat zmniejszył się w Polsce z 54,4 proc. w 2019 r. do 51,6 proc. w 2020 r. Nie jest to sytuacja zaskakująca, bowiem ograniczenia w prowadzeniu działalności gospodarczej wprowadzane w obliczu pandemii znacznie silniej dotknęły osoby młode, często zatrudnione na niestabilnych umowach o pracę nie tylko w Polsce, ale w większości krajów europejskich.
W tym kontekście działania w ramach kampanii mają na celu:
- podniesienie świadomości wśród młodych ludzi na temat usług sieci EURES,
- zwiększenie puli młodych osób korzystających ze wsparcia EURES przede wszystkim w zakresie:
- informacji na temat bezpiecznego poszukiwania pracy za granicą na unijnym rynku pracy,
- wsparcia podczas i po rekrutacji międzynarodowej,
- doradztwa na temat potrzeb unijnych rynków pracy na konkretne umiejętności,
- informacji o tendencjach na europejskich rynkach pracy, co może ułatwić świadome wybory zawodowe.
EURES strona główna
PRACA DLA MŁODYCH – Europejski Rok Młodzieży