Wydział Monitoringu i Pomocy Technicznej tworzą dwie komórki organizacyjne, które zajmują się realizacją Działań w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL), Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) i Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego (RPO WM).
Do zadań Wydziału Monitoringu i Pomocy Technicznej należy w szczególności:
a) w zakresie funkcjonowania Zespołu ds. Monitoringu:
Do zadań Wydziału Monitoringu i Pomocy Technicznej należy w szczególności:
a) w zakresie funkcjonowania Zespołu ds. Monitoringu:
- sporządzanie we współpracy z Wydziałem Wdrażania Projektów Pozakonkursowych
i Wydziałem Wdrażania Projektów Konkursowych Planu realizacji celów pośrednich
i końcowych dla Działania 1.1 oraz 1.2. PO WER wdrażanych przez Urząd, - przygotowywanie we współpracy z Wydziałem Wdrażania Projektów Konkursowych, Wydziałem Wdrażania Projektów Pozakonkursowych, Wydziałem Mazowieckiego Obserwatorium Rynku Pracy oraz Wydziałem Regionalnej Polityki Rynku Pracy Planów Działania PO WER w oparciu o Plan realizacji celów pośrednich i końcowych,
- sporządzanie we współpracy z Wydziałem Wdrażania Projektów Pozakonkursowych, Wydziałem Wdrażania Projektów Konkursowych Planu wykonania celów pośrednich i końcowych dla Działań wdrażanych przez Urząd w ramach RPO WM,
- monitorowanie postępów w realizacji celów rocznych, pośrednich, końcowych w ramach PO wdrażanych przez Urząd,
- weryfikowanie przekazywanej przez Beneficjenta części sprawozdawczej wniosków o płatność dotyczącej charakterystyki uczestników projektów realizowanych w ramach PO wdrażanych przez Urząd,
- monitorowanie poziomu wykorzystania alokacji oraz przepływów pieniężnych w ramach PO realizowanych przez Urząd,
- sporządzanie prognoz wydatków w ramach PO wdrażanych przez Urząd i przekazywanie do IZ,
- przygotowywanie sprawozdań okresowych i rocznych oraz sprawozdania końcowego
z realizacji PO wdrażanych przez Urząd, - przygotowywanie planu finansowego Urzędu w zakresie wdrażanych PO (projekty konkursowe),
- przygotowywanie sprawozdań z realizacji planu finansowego Urzędu w zakresie wdrażanych PO (projekty konkursowe),
- wnioskowanie o środki finansowe do IZ na realizację PO wdrażanych przez Urząd (projekty konkursowe) oraz PT,
- prowadzenie ewaluacji PO WER.
b) zakresie funkcjonowania Zespołu ds. Pomocy Technicznej i Procedury Odwoławczej:
- wykonywanie czynności związanych z procedurą odwoławczą w zakresie wskazanym w art. 55 pkt. 2 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020,
- przygotowywanie wniosków o dofinansowanie projektów z PT POWER, RPD PT PO KL oraz
PD PT RPO WM i koordynacja działań realizowanych w ramach PT wymienionych PO, - współpraca z Wydziałem Księgowości i Funduszy w zakresie przygotowania planu finansowego Urzędu w zakresie PT wdrażanych przez Urząd PO oraz zmian do przedmiotowego dokumentu,
- przygotowywanie sprawozdań z realizacji planu finansowego Urzędu w zakresie
PT wdrażanych przez Urząd PO, - przygotowywanie wniosków o płatność w ramach PT wdrażanych przez Urząd PO,
- przygotowywanie zmian do PT POKL,
- przygotowywanie sprawozdań z realizacji PT POKL,
- opiniowanie i konsultowanie dokumentów programowych przygotowanych przez IZ
w zakresie zadań zespołu, - opracowanie i modyfikacja OFiP, OSZiK oraz Instrukcji Wykonawczych związanych
z realizacją PO, wskazujących niezbędne czynności, komórki i stanowiska odpowiedzialne za wykonanie tych czynności oraz terminy ich realizacji, - weryfikacja wydatków w ramach PO realizowanych przez Urząd i przygotowywanie Deklaracji wydatków od IP do IZ wraz z niezbędnymi załącznikami, w tym w szczególności Zestawień zatwierdzonych i wprowadzonych do KSI wniosków o płatność/korekt do wniosków o płatność oraz Zestawień zatwierdzonych i wprowadzonych do KSI kwot odzyskanych/wycofanych, możliwych do ujęcia w Deklaracji wydatków od IZ do IC,
- opracowywanie analizy ryzyka wspólnie z innymi komórkami zaangażowanymi
we wdrażanie PO w Urzędzie.