Публикатор

Własna firma z EFS

Własna firma z Europejskim Funduszem Społecznym

projekt realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Priorytet VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich
Działanie 6.2 Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia

Okres realizacji projektu: 07.2009 - 11.2011

Przebieg projektu

10 grudnia 2009 r.

28 uczestników projektu, którzy zarejestrowali własną działalność złożyło wnioski o przyznanie jednorazowej dotacji na rozwój przedsiębiorczości wraz z wymaganymi załącznikami. Komisja Oceny Wniosków dokonała oceny złożonych wniosków i przyznała 27 uczestnikom wnioskowane kwoty jednorazowej dotacji inwestycyjnej tj. 34 000,00 zł. Komisja rozpatrzyła negatywnie 1 wniosek wraz z biznes planem. 
Na podstawie podjętych decyzji w dniu 10 grudnia 2009r. podpisaliśmy z 27 uczestnikami stosowne umowy o udzielenie jednorazowej dotacji. Przelano na konta 27 mikroprzedsiębiorców-uczestników projektu pierwszą część z 80% transzy dotacji inwestycyjnej ((26 303,28zł).

Równolegle ze składaniem wniosków o jednorazową dotację inwestycyjną, uczestnicy projektu złożyli w biurze projektu wnioski o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego. Wszystkie 28 wniosków zostało ocenione pozytywnie. Na podstawie podpisanych umów przekazano na konta mikroprzedsiębiorców/uczestników projektu podstawowe wsparcie pomostowe za miesiąc listopad 2009r. Kolejną, grudniową transzę przekazano na konta po udokumentowaniu przez 28 uczestników projektu niezalegania z opłatami obowiązkowych składek.

2 listopada 2009 r.

Na podstawie informacji uzyskanych od 28 uczestników projektu o podjęciu własnej działalności gospodarczej w dniu 2.XI.2009r. podpisano aneksy do umów szkoleniowo-doradczych, wraz z którymi wydano 28 stosownych zaświadczeń o udzielonej pomocy de minimis. Na podstawie zawartych aneksów w okresie sprawozdawczym udzielano doradztwa specjalistyczengo z zakresu finansowo-księgowego (dwóch doradców zatrudnionych w ramach umów zlecenie od 2 listopada 2009r., którym wypłacono wynagrodzenie zgodnie z zawartymi umowami).

28 sierpnia 2009 r.

Podpisano umowy szkoleniowo-doradcze z 30 uczestnikami projektu. Doradcy zawodowi-pracownicy Filii WUP w Ostrołęce opracowali i przeprowadzili wśród uczestników diagnozę potrzeb szkoleniowo-doradczych. Szkolenie podstawowe wraz z doradztwem indywidualnym odbyło się w dniach 31 sierpnia 2009r. - 18 września 2009r. Szkolenie podstawowe (50 godzinne) realizowane było w dwóch 15 osobowych grupach natomiast 3-godzinne doradztwo udzielone zostało każdemu z uczestników indywidualnie. Podczas realizacji szkolenia z udziału w projekcie zrezygnowało dwóch uczestników.

14-17 lipca 2009 r.

W ramach I etapu rekrutacji w siedzibie Filii WUP w Ostrołęce odbyły się spotkania informacyjne dla osób zainteresowanych uczestnictwem w projekcie. 
Kandydaci wypełnili i złożyli w biurze projektu formularze zgłoszeniowe. Wpłynęło 280 formularzy. 
W II etapie rekrutacji (test badający predyspozycje do prowadzenia działalności gospodarczej oraz rozmowa kwalifikacyjna) uczestniczyło 260 osób, których formularze zgłoszeniowe pozytywnie zweryfikowano. 
Podczas III etapu rekrutacji Komisja Rekrutacyjna dokonała wyboru 30-osobowej grupy docelowej oraz 4 os. listy rezerwowej. Z wybranej 30 jeszcze przed podpisaniem umów szkoleniowo-doradczych dwie osoby zrezygnowały w związku z czym na ich miejsce zakwalifikowano kolejne dwie osoby z listy rezerwowej.


Informacje o publikacji dokumentu

Rynek pracy