Pod koniec 2014r. na zlecenie WUP w Warszawie w ramach działalności Europejskich Służb Zatrudnienia EURES przeprowadzone zostało przez firmę zewnętrzną Market Research World badanie pt.: „Zdefiniowanie potrzeb i problemów regionalnych pracodawców w zakresie zatrudniania pracowników z zagranicy". Jego przedmiotem było pozyskanie od przedstawicieli warszawskich firm i instytucji opinii i informacji na temat ich potrzeb i problemów związanych z zatrudnianiem pracowników z państw Unii Europejskiej/Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Szwajcarii.
Głównym celem badania była diagnoza zapotrzebowania pracodawców z m. st. Warszawy na zatrudnienie pracowników z państw UE/EOG oraz Szwajcarii. W jego ramach chciano m.in. określić skalę, częstotliwość, typ zatrudnienia, wymagane kwalifikacji i rodzaje prac wykonywanych przez ww. pracowników w Warszawie; rozpoznać trudności/problemy związane z ich zatrudnianiem; poznać opinie o korzyściach i kosztach, jakie ponoszą pracodawcy w związku z zatrudnianiem takich osób; określić mechanizmy (sposoby) zatrudniania.
Celem badania było też rozpoznanie wśród pracodawców z m. st. Warszawy znajomości usług sieci EURES.
Szczegółowe wyniki badania znajdują się w raporcie do pobrania.