Wnioski mogą dotyczyć działań w ramach Modułu I – likwidacja barier utrudniających aktywizację społeczną i zawodową:
- Obszar A – likwidacja bariery transportowej:
- Zadanie 1 - pomoc w zakupie i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu,
- Zadanie 2 - pomoc w uzyskaniu prawa jazdy kategorii B.
- Obszar B – likwidacja barier w dostępie do uczestniczenia w społeczeństwie informacyjnym:
- Zadanie 1 – pomoc w zakupie sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania,
- Zadanie 2 – dofinansowanie szkoleń w zakresie obsługi nabytego w ramach programu sprzętu elektronicznego i oprogramowania.
- Obszar C – likwidacja barier w poruszaniu się:
- Zadanie 1 - pomoc w zakupie wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym,
- Zadanie 2 – pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanego wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym,
- Zadanie 3 – pomoc w zakupie protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne,
- Zadanie 4 – pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanej protezy kończyny.
- Obszar D – pomoc w utrzymaniu aktywności zawodowej poprzez zapewnienie opieki dla osoby zależnej.
Druk wniosku oraz druki wymaganych załączników dostępne są w siedzibie jednostki oraz na stronie internetowej:
https://www.powiatsiedlecki.pl/2017/05/11/nabor-wnioskow-o-dofinansowanie-ze-srodkow-pfron-w-ramach-pilotazowego-programu-aktywny-samorzad-modul-i-likwidacja-barier-utrudniajacych-aktywizacje-spoleczna-i-zawodowa/
Szczegółowe informacje nt. pilotażowego programu "Aktywny samorząd" dostępne są na stronie PFRON:
http://www.pfron.org.pl/pl/programy-i-zadania-pfr/aktywny-samorzad/1644,dok.html
oraz w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Siedlcach, tel. 25 644-81-72 wew. 224 lub 228