W dniach 11-13 maja, w Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej odbyły się 3 spotkania informacyjne dla 44 uczniów ostatnich klas z Ośrodka Szkolno - Wychowawczego nr 2 w Płocku, na temat "ABC poszukiwania pracy - sposoby przystosowania się do potrzeb rynku pracy" .
Szkoła jest placówką nakierowaną na kształcenie i wychowanie młodzieży upośledzonej umysłowo w stopniu lekkim. Przyjmujmowana do ośrodka jest również młodzież z upośledzeniami w stopniach: umiarkowanym, znacznym oraz z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Praca rewalidacyjna jest prowadzona dwupłaszczyznowo przez szkołę i internat. Zadania dydaktyczno-wychowawcze są realizowane w ścisłej współpracy również z różnymi instytucjami, np. urzędami pracy. Z płocką filią Wojewódzkim Urzędem Pracy ośrodek ten wspłpracuje od wielu lat.
Konieczność działania "wspólnym frontem", skoordynowanie wysiłków w celu osiągnięcia jak najlepszych efektów rewalidacji upośledzonych umysłowo jest sprawą najistotniejszą. Od początku istnienia ośrodka do dzisiaj istotę pracy pedagogicznej stanowi dobro dziecka. Dobro to realizowane jest poprzez zaspokajanie bieżących potrzeb młodzieży, troszczenie się o jak najlepszy jej rozwój oraz przygotowanie do samodzielnego życia. Zorganizowana i celowo przygotowana działalność rewalidacyjna jest najważniejszym czynnikiem stymulującym rozwój osoby upośledzonej intelektualnie.
Celem przeprowadzonych zajęć informacyjnych jest osiągnięcie pewnego rozsądnego i możliwego do zaakceptowania poziomu dojrzałości społecznej, zawodowej i osobistej, który pozwoliłby na przystosowanie się do wymagań społeczeństwa. Doradca zawodowy pełnił rolę wspierającą dla działań ośrodka, którego celem jest nauczenie radzenia sobie w różnych sytuacjach życiowych dotyczących rodziny, społeczności, pracy oraz państwa, czyli cała sfera uczestnictwa w życiu społecznym. Integracja działań szkoły, internatu, warsztatów sprzyja ustaleniu jednolitych zadań, wspólnych dla całego ośrodka, a realizowanych za pomocą różnych metod i środków właściwych specyfice pracy. Podstawowym celem jest przygotowanie wychowanków do życia w społeczeństwie.