Biuro Karier Zawodowych Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku włączyło się w ogólnoświatową inicjatywę, jaką jest Tydzień Przedsiębiorczości, który obchodzony był jednocześnie w 88 krajach w dniach 15 - 21 listopada 2010 roku.
Celem przedsięwzięcia jest stworzenie środowiska społecznego, które aktywnie wspiera przedsiębiorcze postawy młodzieży. W związku z tym wydarzeniem zaplanowano w Płocku szereg spotkań, których celem było propagowanie przedsiębiorczości wśród młodych ludzi. 16 listopada w auli Instytutu Nauk Ekonomicznych w Trzepowie odbyło się seminarium, w którym mogli wziąć udział wszyscy chętni. Uroczystego otwarcia Dni Przedsiębiorczości dokonał Rektor Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku prof. zw. dr hab. Jacek Grzywacz, który zachęcał do bycia przedsiębiorczym w szerszym znaczeniu tego słowa, tj. do bycia aktywnym i podejmowania wielu inicjatyw już w czasie studiów.
W trakcie spotkania o dobrych praktykach Wojewódzkiego Urzędu Pracy w pozyskiwaniu i realizacji projektów z Europejskiego Funduszu Społecznego opowiedział Piotr Dyśkiewicz, dyrektor filii WUP w Płocku. Główną barierą dla osób zamierzających rozpocząć działalność gospodarczą jest brak środków na jej sfinansowanie. Natomiast, osoby już prowadzące działalność gospodarczą mają często problemy wynikające z nieznajomości obowiązujących przepisów oraz zasad funkcjonowania rynku, nierzadko prowadzi to do likwidacji nowopowstałych przedsięwzięć. Odpowiednie wsparcie, przede wszystkim szkoleniowo - doradcze, ale i finansowe, osób zamierzających rozpocząć działalność gospodarczą, zdecydowanie przyczynia się do trwałości nowopowstałych podmiotów. Odpowiedzią na te problemy jest projekt Płocka Szkoła Małej Przedsiębiorczości, do udziału w którym dyrektor zachęcał przybyłą na seminarium młodzież. Istotną częścią wystąpienia było pokazanie firm z powodzeniem funkcjonującym na naszym rynku, właśnie dzięki środkom unijnym.
Przedstawicielki Powiatowego Urzędu Pracy w Płocku w swoim wystąpieniu zwróciły uwagę na cechy, jakie powinien mieć dobry przedsiębiorca. Ponadto, szczegółowo przedstawiły procedurę ubiegania się o dotację na własny biznes ze środków PUP. Dyrektor Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości w Płocku zachęcał do założenia biznesu w ramach AIP. Mówił o korzyściach wynikających z takiego rozwiązania, do których należą: udzielenie osobowości prawnej, prowadzenie księgowości, wsparcie w promocji i reklamie, udzielanie porad prawnych, szkolenia. Doradcy finansowi z firmy Profit prezentowali wykonywany przez siebie zawód. Firma ta, w trakcie dni przedsiębiorczości prowadziła rekrutację studentów i absolwentów na stanowisko doradcy finansowego. Przedstawiciele PKO Banku Polskiego, oprócz udzielenia informacji dotyczących możliwości kredytowania studiów lub działalności gospodarczej, zachęcali do odbywania praktyk w tej instytucji, po których istnieje możliwość uzyskania zatrudnienia.
17 listopada studenci i absolwenci PWSZ oraz uczniowie ostatnich klas szkół średnich wzięli udział w szkoleniach dotyczących kreowania wizerunku firmy, na których pozyskali wiedzę dotyczącą skutecznych i współcześnie wykorzystywanych narzędzi public relations, w tym głównie związanych z obszarem media relations. Dowiedzieli się, jak skutecznie prezentować ofertę firmy oraz przygotowywać materiały reklamowe.
18 listopada odbyły się warsztaty prowadzone przez doradców zawodowych Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej. Na zajęciach "Profesjonalna obsługa klienta - savoir vivre w pracy" podejmowano zagadnienia wpływu pozytywnych relacji z klientami na pozycję firmy na rynku. W praktycznych ćwiczeniach uczestnicy odkrywali cechy idealnej osoby zajmującej się obsługą klienta. Do takich cech z pewnością należą: szacunek, empatia, akceptacja. Prowadząca zajęcia Magdalena Mućka podkreślała konieczność indywidualnego podejścia do każdego człowieka, pragnącego skorzystać z naszych usług, niezależnie czy to będzie sprzedaż produktu czy udzielenie porady. W tym celu uczestnicy zajęć dokonali diagnozy swojego preferowanego stylu komunikacji i uświadomili sobie konieczność bycia elastycznym w relacji z drugim człowiekiem. Z różnorodnością osób, które mogą w przyszłości trafić do uczestników warsztatów, pozwoliła zapoznać się przedstawiona typologia klientów oraz strategie postępowania z nimi. Na kształtowanie dobrego wizerunku pomagającego zdobywać i zjednywać klientów mają wpływ również zasady odpowiedniego zachowania się w różnych sytuacjach biznesowych, dlatego temu zagadnieniu poświęcona była ostatnia część szkolenia.
Celem warsztatu "Odkryj w sobie cechy przedsiębiorcy" było uświadomienie osobom biorącym udział w zajęciach ilości czynników mających wpływ na powodzenie na rynku nowopowstałej firmy. Jednym z nich są niewątpliwie posiadane właściwości psychologiczne, których diagnozy uczestnicy dokonali na szkoleniu. Ponadto warsztaty były okazją do określenia plusów i minusów prowadzenia własnego biznesu, powstawały też pierwsze pomysły na nowe firmy. Prowadząca zajęcia Urszula Wojtalewicz przedstawiła również etapy rejestrowania działalności gospodarczej oraz wskazała możliwości finansowania własnego biznesu przez różne instytucje działające na naszym obszarze.
W zajęciach łącznie wzięło udział 30 osób - uczniów ostatnich klas szkół średnich oraz studentów PWSZ. Warsztaty prowadzone były metodami aktywnymi, wymagającymi zaangażowania wszystkich członków grupy. Proponowane ćwiczenia spotykały się z pozytywnym odbiorem uczestników zajęć. Pozwoliły one na ćwiczenie umiejętności przydatnych w życiu zawodowym.