Nagłówek

Dla mediów

Wydawca treści

Informacja prasowa: Działania punktu informacyjnego dla obywateli Ukrainy poszukujących pracy

Z porad punktu informacyjnego i infolinii dla obywateli Ukrainy poszukujących pracy do końca marca skorzystało 371 osób, w tym 16 pracodawców.  
 
Punkt informacyjny i infolinia dla obywateli Ukrainy poszukujących pracy zostały uruchomione 16 marca br. przez Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie.
Od dnia uruchomienia do końca marca br. z porad pracowników Urzędu skorzystało 371 osób, w tym 16 pracodawców.
– Zgłaszają się do nas przede wszystkim kobiety w wieku 18-70 lat. Do tej pory odnotowaliśmy około dziesięć telefonów od młodych mężczyzn, większość – czyli ponad trzysta osób – są to właśnie kobiety – zaznacza Andrii Ivchenko, konsultant pracujący w punkcie informacyjnym.

Bezpośrednio, w punkcie informacyjnym w siedzibie WUP w Warszawie przy ul. Młynarskiej 16, udzielono konsultacji 88 osobom, w tym 5 pracodawcom. Dużo więcej zainteresowanych zgłosiło się przez infolinię. Telefonicznie udzielono 283 porad, w tym informacje otrzymało 11 pracodawców.
Większość rozmów odbyła się w języku ukraińskim – były to 204 porady. Po polsku przeprowadzono 79 konsultacji. Również w przypadku porad udzielonych przez infolinię największą grupę stanowiły kobiety – było to 268 osób.

Jak zauważa pracująca w punkcie Magdalena Mrozek, doradca zawodowy Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej WUP w Warszawie, wśród osób poszukujących informacji są nie tylko obywatele Ukrainy:
– Poza obywatelami Ukrainy dzwonią także Polacy, którzy przyjmują uchodźców w swoich domach. Chcą pomóc, zapytać o te wszystkie podstawowe kwestie, ale przede wszystkim o kwestie związane ze znalezieniem pracy. Zdarzyło nam się także kilka telefonów od pracodawców z pytaniem w jaki sposób zatrudniać obywateli Ukrainy.

Najczęstsze problemy, z którymi zgłaszają się obywatele Ukrainy, to pytania o wolne stanowiska pracy, formalności dotyczące uzyskania numeru PESEL, informacje o wsparcie w postaci zasiłków, pytania dotyczące bezpłatnych kursów języka polskiego, miejsc do zamieszkania, możliwości zatrudnienia w innym kraju Unii Europejskiej oraz pytania dotyczące legalizacji pobytu.
– Udzielamy informacji dużo dalej wykraczających poza założenia naszego punktu. Przychodzą do nas ludzie w różnych sytuacjach, na różnych etapach organizowania się w Polsce. Często zaczynamy od podstaw, choćby wskazówek, jak wyrobić numer PESEL, gdzie, w jaki sposób i do jakich instytucji zgłosić się, aby rozwiązać konkretny problem. Staramy się odpowiednio pokierować każdego człowieka, który się do nas zgłasza – zaznacza Magdalena Mrozek.
Informacje o publikacji dokumentu

Rzecznik prasowy

Menu nawigacji