XV Płockie Targi Pracy

Print Drukuj

15 października, na Stadionie Miejskim w Płocku odbyły się jubileuszowe, Płockie Targi Pracy. Organizatorami imprezy byli: Urząd Miasta Płocka, Miejski Urząd Pracy w Płocku, Polski Koncern Naftowy "Orlen" S.A., Basell Orlen Polyolefins Sp. z o.o. oraz Politechnika Warszawska Szkoła Nauk Technicznych i Społecznych w Płocku.

Tegoroczne targi były już XV edycją , przyświecało im hasło "Od edukacji przez innowacje do zatrudnienia".

Oficjalnego otwarcia targów dokonała Katarzyna Kęsicka, dyrektor Miejskiego Urzędu Pracy w Płocku, która powiedziała o tym, jak bardzo ważne jest ciągłe dokształcanie się osób poszukujących pracy i poziom przygotowania do pracy. Z tego też powodu, na targach obecne były instytucje zajmujące się kształceniem na różnych poziomach oraz w różnych zawodach. Podobnie, do aktywności i samozaparcia w poszukiwaniu zatrudnienia, namawiał podczas wystąpienia prezydent Płocka Mirosław Milewski. Zwrócił on uwagę między innymi na proces rekrutacji, osobiste stawiennictwo u pracodawcy. Wśród zaproszonych gości nie zabrakło parlamentarzystów, dyrektorów urzędów, samorządowców i radnych.

W tegorocznych, jubileuszowych targach wzięło udział 50 firm, w tym szkoły wyższe, agencje pracy tymczasowej, szkoły językowe i te, w których kształcą się osoby dorosłe.

Osoby reprezentujące firmy udzielały informacji przyszłym, potencjalnym kandydatom na temat stawianych wymagań w stosunku do danego stanowiska oraz miejsc pracy.

Targom towarzyszyła konferencja pod nazwą "Wysoko wykwalifikowane kadry podstawą gospodarki innowacyjnej". Wśród prelegentów byli przedstawiciele: PKN Orlen, Basell Orlen, Politechniki Warszawskiej Filia w Płocku, Szkoły Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku oraz Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku, którzy zwrócili uwagę na potrzebę ciągłego podnoszenie kwalifikacji zawodowych poprzez uczestnictwo w szkoleniach, kursach a poprzez to inwestowanie we własny rozwój zawodowy i doskonalenia siebie.

Stoisko płockiej filii Wojewódzkiego Urzędu Pracy cieszyło się dużym zainteresowaniem. Odwiedzający targi chcieli zapoznać się z możliwościami pomocy w przygotowaniu dokumentów aplikacyjnych oraz przygotowaniu się do rozmowy z pracodawcą. Ogromnym zainteresowaniem cieszył się projekt na dofinansowanie własnej działalności gospodarczej.

Patronat medialny nad targami objęli: Tygodnik Płocki, TVP Warszawa, Radio dla Ciebie oraz Via Art.

Sponsorami byli: Tchibo oraz Agencja RIS.

&imagePreview=1

1128299858.jpg

&imagePreview=1 &imagePreview=1 &imagePreview=1 &imagePreview=1
Informacje o publikacji dokumentu